:
:
:
:
...Loading...

המדריך לשיווק המוסיקה באינטרנט!

על מנת לשווק את המוסיקה שלך בשוק בצורה יעילה ולהצליח ככל הניתן, חיוני שתנקוט במספר פעולות מעשיות וחשובות.
כיום, יש הרבה יותר אומנים ולייבלים שעושים מוסיקה זהה לשלך, לכן דרכי השיווק הסטנדרטיות לא עובדות יותר. כך למשל פירסום ה-ep שלך באתרים כמו I TUNES או Beatport,  זו כבר מזמן לא ערובה להצלחה, פרסום ומכירות.
האינטרס שלך כאומן מתחיל הוא להיות בקשר תמידי עם המעריצים ולגבש עניין סביב המוסיקה שלך.

מדריך זה נכתב ע"י יריב עציון , המנהל הפדגוגי במכללת BPM ומפיק מוסיקאלי בעל ניסיון רב
החתום במספר חברות תקליטים בעולם.

1. קידום ברשתות חברתיות:
וודא כי אתה מקדם את המוסיקה שלך ברשתות כמו פייסבוק, מייספייס, טוויטר ועוד. נוכחות מקצועית ומתמדת מעל דפים אלו תגדיל את החשיפה שלך לשוחרי מוסיקה ברחבי העולם.

2. הדגש ותן אינפורמציה על האלבום:
הצג את השיחרורים שלך ברשתות החברתיות. הקפד לצרף קישורים ישירים לאתר הלייבל שלך, לאתר הבית וגם לאתר המכירות און-ליין, בו אפשר לרכוש את האלבום. (Beatport, iTunes, CD BABY, Trackitdown ועוד)
הצג נגן מתוך אתר המכירות האהוב עלייך ושים אותו באתרי הבית שלך.


3.  הופעות חיות:
אחת מהדרכים הכי טובות לקדם את עצמך ואת המוסיקה שלך!
האם אתה מופיע עם די ג'יי סט? האם יש לך הופעה חיה מוקלטת של המוסיקה שלך? במידה ולא נסה לארגן הופעות ואל תפספס את ההזדמנות המצויינת לנגן את המוסיקה שלך מעל רחבות הומות אדם. יתרון נוסף של גיגים אלו הוא ההזדמנות להחשף מעל גבי אלפי פלאיירים שמחולקים לפני המסיבה עם השם שלך ושל הלייבל שלך.
פרסום קטעים מהופעות ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק או יוטיוב זו פלטפורמה מצויינת עבורך!  כך אתה יכול לחלוק רגעים שיעוררו סקרנות בקרב אוהבי המוסיקה וימשכו יתר תשומת לב לאלבום שלך!


4.  שימוש באימייל:
לרוב האמנים יש רשימות אימייל הכוללות את חבריהם ומעריצים נאמנים. נצל בחוכמה רשימות אלו ושלח תזכורות, הודעות והתראות לעיתים כמה שיותר תכופות! הקפד לכלול בכל מייל קישור ישיר לחנות מקוונת, על מנת שהם יוכלו לבצע רכישה.
דבר נוסף שמומלץ לעשות הוא להעביר את רשימת המיילים שברשותך ללייבל שלך. דבר זה יועיל בכך שמעריציך יוכלו להנות מעלונים אינטרנטים (ניוזלטרים) המונפקים בידי הלייבל.
מעבר לכך נצל את שורת החתימה שלך בסיום כל מייל וצרף אליה את פרטי ההתקשרות אליך ומעבר לכך גם את כתובת אתר האינטרנט שלך או לינק לסרט שלך ב- YOU TUBE וכו..

5.   רדיו:
שידור קטעים מהאלבום שלך, בטרם שיחרורו בתחנות הרדיו הרלוונטיות הכרחי ליצירת "הייפ" סביב האלבום המתקרב ובא שלך.  הקפד להעביר לתחנות אינפורמציה רבה ככל הניתן על הEP שלך, בכדי שהשדרן יוכל למסור למאזינים מידע חיוני כמו מתי האלבום יוצא, היכן אפשר לרכוש אותו בכיוצא בזה.
הקפד לשלוח לתחנות הרדיו מעבר לדיסק עצמו גם את הפרטים הבאים:

1. שמות הטראקים
2. שם האלבום
3. תאריך שחרור האלבום
4. שם הלייבל ואתר האינטרנט שלו.


6.   ביקורות בעיתונות:
הקפד להעביר את האלבום שלך בטרם שיחרורו למגזינים ואתרי אינטרנט מקומיים, בכדי שיכתבו ביקורות מקצועיות על האלבום. ביקורת שכזו מעוררת תשומת לב אוטומטית לאלבום שלך! הלייבל שלך יעזור לך בהפצת המוסיקה בקרב מבקרים מקצועיים, אך סביר להניח שהלייבל בו תהיה חתום לא יהיה מקומי, והכרותו עם העיתונים ואתרי האינטרנט הפועלים באיזור בו אתה מתגורר תהיה מוגבלת, ולכן למוערבות שלך בנושא יש חשיבות מכרעת!

שלח את האלבום למדיות רבות ככל הניתן, מקומיות וגלובליות. חשוב שתהיה בקשר מתמיד עם הלייבל שלך על מנת לעדכן אותו במידה ופרסמו ביקורת או שהאלבום נכנס לאחד המצעדים. אינפורמציה זו תעזור ללייבל לקדם אותך במדיות אחרות.

זכור תמיד – ככל שתקדים לשלוח את האלבום לביקורות, כך יוכל הלייבל שלך לעשות שימוש אפקטיבי יותר עם החומר שפורסם עליך ולקדם את האלבום בצורה הטובה ביותר.


7.   הלייבל / חברת התקליטים:
חשוב מאד להזכיר בכל הזדמנות את שמו של הלייבל שאתה חתום בו. הלייבל בו אתה חתום ממתג אותך ויכול להבליט אותך בשוק תחרותי זה. אין דבר יותר פשוט מלצרף את הלוגו של הלייבל שלך לכל מקום בו אתה נחשף: אתרי אינטרנט, הזמנות למסיבות, ביקורות ועוד.


8.   YOU TUBE:
כיום אנשים רבים הפכו את אתר זה לנגן הביתי שלהם. מעבר לצפייה בילדים דופקים את הראש בקיר וחיקויים של דמויות מפורסמות חשוב שנעלה את מיטב הקטעים שלנו גם לשם.
לשם כך ניתן להשתמש בתוכנה הבנויה ב-WINDOWS , MOVIE MAKER שם אפשר בקלות ליצור קליפ בעזרת מס' תמונות שלכם או אפילו תמונה סטטית שתלווה ביצירה שלכם.

למשקיעים שביינכם ניתן להוסיף כתוביות על גבי הקליפ כגון כנסו לי למייספייס וכו..
את אותם קליפים שהעלתם תדאגו לשתף ברחבי הפייסבוק ומייספייס.
דוגמה: http://www.youtube.com/watch?v=lBLnnHgtkyY

9.   WIX:
בנוסף לרשתות החברתיות רצוי שיהיה לכם גם אתר בית.
מעבר לערך המיתוגי המשייך אתכם לאומנים הגדולים צריך לזכור שרשתות חברתיות יכולות לקום וליפול וחשוב שיהיה לכם גיבוי.
WIX הינה אחת מהפלטפורמות המצוינות לבניית אתר FLASH בעצמכם וניתן לעשות זאת שם בחינם ובקלות, www.wix.com.
באתר קיים הסבר לכל פעולה שתרצו לבצע וניתן לעבוד גם עם TAMPLETS מוכנים.
דוגמה: www.stereounderground.net

10. viinyl:
דיברנו כבר על חשיבות המיתוג למוסיקה שלכם.
VIINYL.COM הוא אתר מעולה המאפשר לכם להקים אתר פר שיר ולעזור לקדם את מכירות השיר דרך אותו אתר.
קל לשימוש ושווה מאוד!

11. PLAYLISTS / מצעדים /  /CHARTS
מצעדים הינם מקדם מכירות חשוב בעולם הדיגיטאלי.
כל RELEASE חדש שיוצא לכם חייב להישלח בחינם לאמנים נחשבים באינטרנט.
כל אומן ידוע שיתמוך בקטע שלכם וינגן אותו יקדם לכם את המכירות.
כיום בכל האתרים הנחשבים ישנם מצעדים לכ סגנון הנכתבים ע"י מפיקים נחשבים.
דוגמה: http://www.trackitdown.net/genre/tech_house_minimal/track/1612510.html

מעבר לכך במידה והוצאתם כמה רליסים באתרים כמו BEATPORT , JUNO וכו.. תוכלו לפתוח לכם כרטיס אומן ולהציג Top 10 Chart משלכם.
במקרה הזה חשוב שתפרגנו לדיג'אים שתרצו שגם הם יכניסו אתכם למצעד שלהם וכמובן לאמנים מתוך הלייבלים שאתם חתומים בהם. "יד רוחצת יד" בתחום הזה, זה שם המשחק!

 

12. PROMOTERS:
מפיצי הבשורה שלנו בתור מוסיקאים הם הדיג'אים ,שדרנים ומוסיקאים אחרים.
חשוב שתתנו את המוסיקה שלכם לתקליטנים ושדרנים נחשבים ופעילים שינגנו את הקטע שלכם.
במידה והקטע שלכם ירעיד את הרחבה, הרבה אנשים ויוצרים אחרים יקפצו מיד לתקליטיה וידרשו לדעת של מי הקטע המתנגן!

13. SOUND CLOUD:
הקלטת סטים והופעות הינה דרך מצוינת להגיע לקהל המעריצים ולחשוף את כישוריכם.
מעבר לחשיפת המוסיקה שלכם, פה גם המקום לפרגן ליוצרים אחרים שאתם מעריכים ולהכניס אותם לתוך ה- PLAYLIST של הסט.
הקליטו סט באורך של לא יותר משעה בפורמט של MP3 192KBPS  שלא יהיה כבד להורדה!

במידה והעלתם את הסט לפורומים או ששלחתם לאתר מסוים, חשוב שתצרפו את רשימת ההשמעה (PLAYLIST) ותרשמו ליד כל קטע מאיזה לייבל הוא יצא ובמידה והקטע עוד לא יצא בלייבל תרשמו, UNRELEASED.
לאחר שהעלתם את הסט לאתר, תדאגו ללחוץ על SHARE, ותבחרו לאילו אתרים להפיץ אותו ישירות מדף ה-SOUND CLOUD שלכם!
http://soundcloud.com/


14. לסיום, המעריצים:
קהל המעריצים שלכם הוא הדבר החשוב ביותר!
כחלק מהעבודה היומיומית שלנו כאמנים , אנחנו תמיד צריכים לשמור על קשר מתמיד עם הקהל. יצירת מועדון מעריצים בתצורה של חברים בדף אומן FAN PAGE ב- FACEBOOK הינו הכרחי.
בכל הזדמנות שיש לכם משהו מעניין לעדכן, שלחו אותו לתפוצת החברים שלכם בצירוף מילות תודה על כך שהם תומכים במוסיקה שלכם.

כמו כן, מדי פעם, שלחו איזה צ'ופר כגון: טראק או DJ SET להורדה בחינם כדי להביא את ההערכה שלכם על התמיכה.

פעולות כאלה יהיו שוות הרבה ויגרמו למעריצים להפיץ את הבשורה ולהמליץ לחברים נוספים.


שיהיה בהצלחה..

 רוצים לדעת עוד על מוסיקה באינטרנט? צרו קשר באמצעות האתר או בטלפון : 1-700-500-881 וצוות יועצי הלימודים של מכללת BPM ישמחו לענות לכם על כל שאלה ולתת לך את המידע הדרוש


:
:
:
:
...Loading...


בחר סוג חיפושselect
בחר קטגוריהselect
בחר תת קטגוריהselect